، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 6 روز سن داره

ستاره نابغه کوچولو

یادگیری زبان دوم - قسمت اول

1393/8/19 9:41
نویسنده : مامان هدا
1,043 بازدید
اشتراک گذاری

"یادگیری زبان دوم در کودکان"
کودکان شما بطور طبیعی یک زبان را کسب می کنند. آنها بر خلاف بزرگسالان بصورت ناخودآگاه و بدون آنکه بدانند یک زبان را یاد می گیرند. آنها این توانایی را دارند که تلفظ ها را تقلید و تکرار کنند و قواعد و قانون ها خودشان محاسبه و درک کنند. هر نظر و عقیده ای مبنب بر اینکه یادگیری و صحبت به زبان انگلیسی دشوار است، در مورد آنان صدق نمی کند و حقیقت ندارد مگر اینکه از جانب بزرگسالی گفته شود که خود انگلیسی را در سنین بالاتر و بصورت آکادمیک و از طریق کتابهای مبتنی بر آموزش گرامر و لغت یاد گرفته است.
مطالب زیر در مورد کودکانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند، بسیار راهگشا خواهد بود.
مرایای شروع زود هنگام:
- کودکان هنوز در حال یادگیری زبان مادری خود هستند و استراتژی های شخصی و درونی خود را برای یادگیری این زبان به گار می گیرند . خیلی زود متوجه می شوند که همین استراتژی و شیوه یادگیری را در مورد زبان انگلیسی نیز می توانند به کار گیرند. 
- کودکان این فرصت را دارند که از طریق فعالیتهای بازی گونه یک زبان را بیاموزند. آنها یک ربان را با شرکت در یک فعالیت و بازی با یک بزرگتر یاد می گیرند. آنها ابتدا یک درک کلی از خود آن فعالیت و بازی بدست می آورند و سپس معنی زبان استفاده شده از طرف آن بزرگسال را در می یابند.
- کودکان زمان بیشتری برای گنجاندن زبان انگلیسی در برنامه روزانه خود دارند. برنامه های آموزشی مخصوص این سنین بیشتر جنبه غیر رسمی داشته و دهن کودکان را از داده ها و اطلاعاتی که باید منظم و دسته بندی شوند پر نمی کند. تکالیف آنها در خانه کم بوده و یا عمدتا تگلیف خاصی در خانه ندارند و از این بابت استرس و فشار اضافی به آنها در سنین زود هنگام وارد نمی شود. 
- کودکانی که این فرصت را دارند که در سنین پایین زبان دومی را به شیوه غیر مستقیم بیاموزند، همان قواعد و اصولی را که برای یادگیری زبان اول خود به کار برده اند برای یادگیری زبان های دیگر نیز به کار می برند. بعنی از طریق زندگی روزمره خود آن زبان ها را می آموزند. پس از آن یادگیری زبانهای سوم و چهارم حتی از زبان دوم نبز آسانتر خواهد بود. 
- کودکانی که یک زبان را بصورت طبیعی کسب می کنند بدون اینکه مانند بزرگسالان بصورت آگاهانه و مستقیم تحت آموزش قرار بگیرند، تلفظ های بهتری خواهند داشت و حس بهتری نسبت به زبان و فرهنگ آن نیز احساس می کنند.
کودکان یک زبانه هنگامیکه به سن بلوغ و رشد می رسند و خود آگاهی بیشتری پیدا می کنند، توانایی آنها برای یادگیری زبان دوم کاهش می یابد و اغلب اینطور احساس می کنند که باید انگلیسی را از طریق فعالیتها و برنامه های گرامر محور یاد بگیرند. با این وجود سنی که این تغییرات در کودکان اتفاق می افتد به سطح رشد و توسعه ذهنی هر کودک و انتظارات جامعه ای که در آن زندگی می کند، بستگی خواهد داشت.

 

 

جهت ثبت نام در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی به شیوه زبان مادری با شماره تلفن 44264040 - داخلی صفر تماس حاصل فرمایید

پسندها (1)

نظرات (0)