، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

ستاره نابغه کوچولو

یه کتاب عالی

1391/5/9 15:24
نویسنده : مامان هدا
554 بازدید
اشتراک گذاری

دارم یه کتاب خیلی خوب می خونم : کلیدهای پرورش فرزند شاد از 2-4 سالگی

راستش بعد از اینکه کتاب " چگونه به کودک خود نه بگوییم " رو نصفه ول کردم حس سرخوردگی داشتم برخلاف بقیه کتابهای انتشارات صابرین اصلا از استبداد اون کتاب خوشم نیومد و نصفه رهاش کردم .

بعد از اسباب کشی و برگشتن عادت خوب ستاره به زود خوابیدن (حدود 10 ) واسه ارامش جسم و ذهنم سراغ کتابای نخونده رفتم واین کتاب رو شروع کردم . کلیدهای پرورش فرزند شاد از 2-4 سالگی


خدایا باورنکردنی بود جواب دو تا دغدغه مهم تو همین کتاب بود 1- ادامه شیر دادن به تو عسلک و 2- اینکه علیرغم خوابیدن جدای تو از 3 ماهگی تا یکسالگی بخاطراینکه خیلی شب تا صبح بیدار می شی با اصرار بابایی تو رو دوباره از یکسالگی پیش خودمون تو یه تخت کنار تختمون می خوابونیم و الان داره یکسال از این وضعیت می گذره 

ایتقدر این کتاب رو دوست دارم که بعضی قسمتهاشو اینجا عینا تایپ می کنم ( البته با ذکر منبع و رعایت حقوق ناشر محترم و امیدوارم که با خریدش مادرای دیگه هم خوشحال بشن)

شير دادن به فرزند نوپاي خود (2-4 سال) را مايه فخر و مباهات بدانيد : 

اگر شما هنوز هم به كودك نوپاي خود شير مي دهيد ممكن است تحت فشار قرار بگيريد و مجبور شويد اورا از شير بگيريد. ممكن است در جامعه ما اينگونه باشد ولي اين نگرش در بيشتر جوامع دنيا وجود ندارد 
در بسياري از جوامع مادران فرزندان خود را تا سن 5-6 سالگي و حتي بيشتر شير مي دهند (اي جونم بوسسس) 
اما محدوده سني متوسط جهاني 3-4 سالگي اعلام شده است. (هوراااااااااااااااا - حداقل تا 2 سال ديگه مي تونم به ستاره شير بدم )

دكتر لورنس پرفسور برجسته دانشگاه شيكاگو مي گويد : هيچ دليل موجهي مبني بر اين موضوع وجود ندارد كه نبايد مدت زمان شيردهي به كودكان را ادامه داد. شماري از ما متخصصان با مشاهده تعداد زيادي از كودكان 2-3 ساله برداشتي داشته ايم كه بيانگر اين واقعيت است كه : كمترين ميزان فايده شيردهي از سينه مادر براي فرزندان ، افزايش اعتماد به نفس اين كودكان و رشد توانايي آنان در برقراري ارتباط و داشتن برخورد مناسب با ديگران است. 
دكتر نيوتن معتقد است : كودكان نوپايي (2-4 ساله) از شير مادر تغذيه مي شوند در مقايسه با آناني كه زودتر از شير گرفته مي شوند بچه هايي هستند با خودباوري بيشتر كه از تكامل بالاتر مغزي و جسمي برخوردارند . همچنين اين كودكان در سنين بزرگسالي هنگام مواجهه با موقعيتهاي اجتماعي، آرامش بيشتري دارند.

اگر شما بطور جدي به دليل ادامه شيردهي به كودك نوپايتان ناراحت هستيد و از اين كار خسته شده ايد خواهش مي كنم با قطع تدريجي شيردهي پايان خوشايندي را براي اتمام اين ارتباط و وابستگي بوجود آوريد 
اما اگر شما و فرزندتان هردو از اين ارتباط صميمي و طبيعي لذت مي بريد اجازه ندهيد كه فشارهاي ايجاد شده از سوي دوستان ، خانواده و ... بر شما تاثير بگذارد . 
شما مجبور نيستيد اشتباهات ديگران را تكرار كنيد پس با انجام دادن آنچه مي دانيد درست است خطاهاي اطرافيان را مرتكب نشويد. 
فقط لبخند بزنيد و اجازه دهيد افراد ديگر بدانند شما از نوع انتخاب خود براي نگهداري و شيردهي به فرزندتان راضي و مطمئن هستيد

دخترکم حدود یکماه هست که فقط موقع خوابیدن چه روز چه شب شیر می خوری و من تصمیم ندارم حالا حالا ها این لذت بزرگ رو از هردومون بگیرم . حتی اگه الان دیگه 2 سال باشه که مامی شبا تا صبح هنوزم باید چند یار بیدار بشه تا تو رو شیر بده .  

و دوتا فصل خوب دیگه کتاب 

از خوابيدن فرزند در كنار خود نهراسيد و 
بهترين برنامه خواب رت براي خانواده خود در نظر بگيريد. 

که سعی می کنم تو یه پست دیگه در موردش بنویسم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

شیما مامان درینا
9 مرداد 91 15:58
سلام عزیزم واقعاً به خاطر داشتن کودکی باهوش و زیبا و همچنین دانش و صبر و حوصله خودتون بهتون تبریک می گم پست های شما رو خوندم و متوجه شدم که وقت زیادی برای آموزش دخترتون می ذارید دختر من 10 ماه داره و دلم می خواد از تمام لحظات زندگیش استفاده کنه اما با توجه به مسائل تبلیغاتی در جامعه نمی دونم از چه ابزار و روشی براش استفاده کنم که بهتر باشه اگر امکان داره من رو راهنمایی کنید که از کجا و با چه روشی شروع کردید ؟ خیلی ممنون
مامان رادمانا
10 مرداد 91 19:23
سلام. من به پسرم تا نه ماهگی شیر میدادم وبعد به دلایلی از شیر خودم تغذیه نشد ودر این ضمینه تجربیه ای ندارم ولی مشتاقانه منتظر پست بعدیتون در مورد خوابیدن بچه پیش پدر ومادر هستم خیلی فکرم مشغول این موضوع هست.پسر من ودختر شما همش 16روز اختلاف سنی دارن به همین خاطر زیاد بهتون سر میزنم ولذت میبرم ویه جورایی شما رو الگوی خودم قرار دادم.پشتکارتون ستودنیه.S
مینا
13 مرداد 91 15:07
سلام هدا خانوم. من همه وبلاگتون رو خوندم و کلی استفاده کردم. کلی چیز یاد گرفتم.منم مثل خودت تهران تنهام و امیدوارم مثل شما بتونم بچه ام رو خوب پرورش بدم. من کلاسای نابغه کوچولو رو رفتم فکر میکنم شما هم رفتی که داری روشهاش رو پیاده میکنی. حالا میخوام بدونم واقعا اون تغییراتی که تو کلاس میگفتن رو تو ستاره نازت دیدی؟ میخوام بدونم واقعا روش خوبیه؟و دیگه اینکه از خرید پیانو راضی هستی؟ چرا دنبال ساز دیگه ای نرفتی؟ اگه دوست داشتی قیمت و مدلش رو هم بگو. و از همه مهمتر که ممنون میشم حتما در این مورد کمکم کنی: مربی زبان ستاره جونو از کجا پیدا کردی؟ ازش راضی هستی؟ .راستی روم نمیشه ولی ازت میپرسم: رمز پستات رو به اونایی که وبلاگ ندارن هم میدی؟ البته من تا همین جاش هم کلی ازت یاد گرفتم.-راستش من اهل وبلاگ نوشتن نیستم-به هر حال چه رمز بدی چه نه خوشحالم که باهات آشنا شدم.منتظر نظرت هستم.
❤مامان آزی❤
15 مرداد 91 12:35
________________________$$$$$$$_______________$$____ ________________________$$$$$$$$$$___________$$$$$___ ________________________$$$$$$$$$$$________$$$$$$$$__ _________________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$___ __________________________$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$__ _____________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ ___________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ _________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____ ________________$$$______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_______ ______________$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$$_________ _____________$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$___________ ___________$$$$$$_$$$$$$$$__$$$$$$$___$$$$___________ __________$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$$____$$$_________ _________$$$$__________$$$$$$$$$$$$$$___$$$________ _______$$$$____________$$$$$$$$$$$$$$___$$$_________ ______$$$_________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$_____ __$$$$$$___________________$$$$$$$ I LOVE YOU !!!!!!!!! درود عزیزم میشه بیای وبلاگ ما برای مسابقه به سوگل و کیانوش کمک کنی؟؟؟
مینا
15 مرداد 91 15:20
عزیزم میدونم سرت شلوغه ولی من همچنان منتظر راهنماییهات هستم. اگه لطف کنی جواب سوالاتم رو بدی ممنونت میشم


مبینا جون خیلی سوالاتت زیاد بود اگه مایلی باهام تماس بگیر09386849280
مامان آنیسا
7 شهریور 91 21:12
سلام
خیلی جالب بود.منم همیشه در فکر این موضوع هستم و فکر میکنم وابستگی من به شیر خوردن دخترم هم موضوع مهمی هست....
ممنون از مطلب مفیدتون.
اسم کتاب این بود؟ کلیدهای پرورش فرزند شاد از 2_4 سالگی ؟


آره عزیزم