، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

ستاره نابغه کوچولو

دخترک با هوش من!

1391/9/16 16:48
نویسنده : مامان هدا
767 بازدید
اشتراک گذاری

شیرین ترینم دیگه می تونی جمله ها 2 کلمه ای بخونی . مثل کفش من ! جوراب من! و ... وقتی دو تا کلمه گذاشتم جلوت و برات مثال زدم اونوقت دو تا کلمه ی "ابرو " و " " من " رو کنار هم گذاشتم می خواستم ببینم اینو چطور می خونی و تو خیلی راحت گفتی : ابروی من . دور سرت بگردم که اینقدر باهوشی عسلک مامان . یعنی بدون اینکه نمونه مشابه بهت گفته باشم تشخیص دادی که بعد از حروف صدادار مثل "واو" باید حرف "ی" بیاری تا با کلمه بعدی خونده بشه همینطور "بابا + من" رو خوندی "بابای من" 

و دیروز هم کلمه "دارم " رو یاد گرفتی و بعدش جمله های سه کلمه ای مثل : من چشم دارم !

مامانی برات می نویسم که بدونی : ستارکم خوشحالم ولی نگرانم . نگران از انتخاب راهم با تو . نگران از اینکه سال اول مدرسه ی تو چی میشه؟ نمی گم می ترسم چون زمانی باید می ترسیدم که می خواستم تو بوجود بیای و در کنارمون باشی . اونموقع هم به ندای قلبم گوش دادم . و الان خوشبحال من که تو رو دارم تو شادی زندگیم و همه ی وجودمی عزیزم!

و با وجود همه نگرانی از اینکه دخترک 2 سال و 3 ماهه ی من دیگه داره جمله می خونه ، از راهی که با هم طی کردیم و هر دو رشد کردیم خوشحالم . از علاقه شدیدت به خوندن خوشحالم و حتما یه راهی واسه آینده و سالهای مدرسه تو پیدا می کنم .

طبق روال 5 شنبه ها کلاس استخر بودی و خیلی هم خوب بود . باد بازوبندت رو مربیت نصف کرد ولی خوب تونستی خودتو وفق بدی . شاید تا آخر این ترم بتونی کلا بدون بازو بند شنا کنی . ماهی کوچولوی من!

دو هفته پیش تو تعطیلات رفتیم کیش! دومین سفر بهمراه تو به کیش و ذهن من دائما در حال مقایسه امسال با دو سال پیش تو . چقدر راحت تر بودم تو این سفر چقدر تو بزرگ شدی و چقدر به هممون خوش گذشت . با بابایی رفتی استخر و بابایی واسه اولین بار شنای تو رو دید و کلی ذوق کرده بود وقتی هم اومدین اتاق از من تشکر کرد . قلبم پر از شادی شد . 

 

لابی هتل و سرحال از هوای خوب و آفتابی کیش

 

باغ پرندگان و یک عالمه طاووس و پرنده های خوشگل دیگه

پرنسس ستاره و کالسکه مخصوص

 

در حال عکس گرفتن از دلفینها

زیبای خفته ی من به محض خروج از دلفیناریوم

یک پری دریایی کنار ساحل بسیار زیبای مرجانی کیش

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان سما
18 آذر 91 17:56
سلام تبریک فروان به خاطر بیشرفت عالی ستاره به جز خواننده کوچولو تمرین دیگه ای برا خوندن کردین راستی کمتر مینویسیا من زیاد سر میزنم
مامان سما
18 آذر 91 17:59
راستی برای درمان جیغ کمک میخوام
مامان سما
18 آذر 91 18:01
وای الان هدی جون میگه این مامان سما باز با هوارتا سوال امد شلمنده
مامان رادمان
19 آذر 91 1:22
سلام.مامان ستاره عزیز منم دلنگرانی شما رو دارم در مورد اموزش خواندن مخصوصا که چند روز پیش یکی از اقوام میگفت تو کلاس دخترش یک دختر هست که خوندن بلده واصلا دیگه کلاس براش جذابیت نداره وکلاس براش خسته کننده هست.نمیدونم راهم درسته یا نه ولی وقتی اشتیاق بچه م رو میبینم دلم نمیاد ادامه ندم .دلخوشیم اینه که توی روشم اجباری بکار نبردم واشتیاق خودش منو تشویق به ادامه راه کرد.امیدوارم تو اینده نزدیک تغییراتی تو نظام اموزشمون بوجود بیاد تا تلاش ما هم بی ثمر نمونه.مامان ستاره عزیز برای شما ودختر باهوش وگلتون ارزوی موفقیت دارم.
مامان سما
19 آذر 91 12:31
سلام هدی جان جواب ندادی عزیزم


سلام سعی می کنم در اولین فرصت یه پست مفصل در مورد خوندن بذارم
مادر
19 آذر 91 14:55
آفرین به این دختر باهوش...
ولی راهتون راه درستی نیست....هیچ گاه جلوتر از سن پیش رفتن دلیل موفقیت نیست...یه مشورت خیلی اساسی با اهل فن بکن...روانشناس و افراد با تجربه در زمینه آموزش
یه وقت خدای نکرده بعدها ضربه نخوره


ممنون از حسن نظرتون.
شیما مامان درینا
20 آذر 91 17:18
نمی دونم روانشناسا چی میگن یا چی برای بچه ها درسته ، اما به نظر من وقتی یه فرشته انقدر اشتیاق داره و با مادرش همکاری می کنه یه مهارت بزرگ اجتماعیه که شاید خیلی ها باید تو سن مدرسه زحمت بکشن تا بچه ها رو با درس و خوندن و نوشتن همراه کنن . به نظر من مدارس تیزهوشان ، کلاسهای جهشی و ... برای همین بچه هاس و اعتماد به نفسی که دارن قابل مقایسه با بقیه نیست . هر چی بشه نتیجه تلاش زحمات مادریه که می دونم با عشق و علاقه ی بی وقفه برای یه پرنسس کوچولو معجزه کرده و همیشه مورد تحسین من و خیلی کسا بوده و می دونم انقدر درگیر دختر کوچولو که وقت پاسخ دادن یا سر زدن به وبلاگمونو نداره من که هر از گاهی سر می زنم و لذت می برم امیدوارم روز به روز موفقیت های بیشتری ازش ببینم و بخونم

شیمای عزیز من شرمنده اینهمه مهر و محبتت شدم . ولی باور کن که همه بچه ها نابغه هستن . همشون!

سمیه
21 آذر 91 11:52
سلام! من هم با هدی جان موافقم همه ی بچه ها نابغه اند وهر مادری وظیفه داره برای پرورش نبوغ فرزندش تلاش کنه وحق اینو نداره که درقبال کودکش کم کاری کنه به بهانه اینکه سیستم اموزشی غلطی داریم . اگر تک تک مادر ها فرزندانشون را آنطور که باید رشد بدن سیستم اموزشی هم رشد می کنه . اگر چه این روند زمان می بره ولی نباید بی کار نشست . ای کاش روزی برسه که همه ی مادرها باور کنن خدا بهشون نابغه هایی را داده که نیازشون فقط سیسمونی و خوراک و. . . نیست بلکه نیازشون مادریه که باید انسانیت و به کمال رسیدن در هر زمینه ا ی (دنیایی واخروی ) را یادشون بده. امیدوارم خدا همه مادرایی که به این باور رسیدن کمک کنه .
زینب
27 آذر 91 5:41
سلام، به شما بابت دختر باهوشتون وپشتکارتون تبریک میگم.من هم کلاس های نابغه کوچولو را به تازگی تمام کردم .از بابت نگرانی تان به شما حق میدهم ولی به گفته خانم حسینی کودکان آموزش دیده را باید به مدارس مخصوص فرستاد و خودشون هم مدرسه ای به نام مفید را معرفی کردند و گفتند که در حال حاضر در حال تاسیس مهد کودکی برای نابغه های کوچک هستند به نظر من اگر با ایشون صحبت کنید میتوانند شما را از نگرانی در بیاورند...
امکانش هست بگویید از چه سنی با دختر گلتون شروع به تمرین کرده اید؟من پسرم 7 ماهشه و در حال حاضر ریاضی 63 روزه و کارت های هوش نوزادان را با او کار میکنم


سلام و ممنون که به ما سر زدین . من یا ستاره از نوزادی کار می کردم و از 3 ماهگی کتابای تقویت هوش نوزادان رو بهش نشون می دادم . روش شیچیدا رو هم از 5-6 ماهگی شروع کردم . بخصوص فلش کارتها رو
آنیتا
3 دی 91 13:28
سلام . من یه دخمل 18 ماهه دارم و تازه میخوام اموزشو شروع کنم. لطفا راهنماییم کنین.
شما از چه سی دی و کتابهایی استفاده میکنین؟
و دوره های ریاضی و خواننده کوچولو وفلش کارتها رو از کجا باید تهیه کنم؟
میشه در مورد کلاس نابغه کوچولو توضیح بدین؟ ممنون.


امیدوارم خیلی زود بتونم مطالب مفصلی رو راجع به آموزشهای نوین مغزی و خواندن و ... بنویسم . پوزش منو بخاطر نبودن فرصت ببخشید