، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

ستاره نابغه کوچولو

عضو جدید خانواده

1391/10/23 16:39
نویسنده : مامان هدا
362 بازدید
اشتراک گذاری

اطلس ، عروسک خوشگلی که تازگی عضو جدید و بیصدای خانواده ما شده . تا حالا ندیده بودم که به هیچ عروسک یا اسباب بازیت اینقدر علاقه داشته باشی. 

شیرینی اولین تجربه کار عروسکیمون یکطرف و علاقه قشنگ تو به اطلس یک طرف دیگه.

از همون اول که عروسکا رو دیدی اطلس رو تو بغلت گرفتی و بعد که کار عروسکی تموم شد برات آوردمش خونه و از اون به بعد اطلس عضوجدید و کاملا بی دردسر خانواده شده . مهربونیات و حس مسئولیتت خیلی قشنگه . انتخاب لباس برای اطلس و بعد آوردن یه تل که به رنگ لباسش بیاد . وقتی اطلس رو بغل می کنی و با تمام حست می گی : من اطلس رو خیییییییییییییلی دوست دارم و منهم تو و اطلس رو می بوسم و می گم منم تو و اطلس رو خیلی دوست دارم. زیبای من ! شیرین ترینم ! مهربونم ! احساساست اینقدر قشنگه که واقعا در مقابلت کم میارم . وقتی لباسی می پوشم و بهم می گی : مامی لباست خیلی قشنگه مبارکت باشه .

وقتی صبحها حتما بابا رو می بوسی تا از خواب بیدار بشه  و از همه تازگیها بیشتر نقاشیهات هیجان زده ام می کنه . نقاشیهایی که از من و بابا می کشی یا وقتی میشینی جلوی آینه و خودتو می کشی .

گاهی باور نمی کنم که تو فقط 2 سال و 4 ماهته عسلم! و باور کن که هنوز دلتنگ روزای شیر خوردنت هستم باور کن . چند روز پیش که تو بغلم خوابیده بودی بهم می گی : مامی! فیشی خوب شده؟ و من با کمی تردید گفتم آره عزیزم و تو می پرسی: بخورم مامی؟ قلبم فشرده شد . چقدر هنوز دلتنگم دلتنگ لحظه هایی که تو از وجودم شیر می خوردی . من جوابی نداشتم و ندادم بهت و تو هم انگار منتظر جواب نبودی سرت رو گذاشتی تو بغلم و خوابیدی. 

خیلی زود بزرگ شدی ستارکم! خیلی زود و من هنوز به این سرعت نرسیدم . دیروز از من می پرسی 

ستاره ها چی می خورن؟" (ستاره های توی آسمون) و
بابایی به دلیل قفل کردن مامی در لحظه به دادمون رسید و گفت " ستاره ها نور می خورن.

کلاسای شنات خیلی خوبن و تقریبا یه بازو بندت بادش خالی شده .جلسه قبل "نورا" گفته بود برات جایزه بگیرم و من برات ذره بین خریده بودم چون تو کارتن "کایو" دیده بودی و خیلی کنجکاو شده بودی و چقدر قشنگ با ذره بینت چیزا رو کشف می کنی.

همچنان آهسته و آهسته خوندن رو پیش میریم و چند روزیه که بخش اول تراشه ها تموم شده و تو هرجا کلمه ها ببینی می تونی بخونی البته اگه و اگه میلت باشه . اصراری نیست دخترکم مطمئن باش ! و اونروز کلمه ها رو آوردی و می گی با اطلس سواد بخونیم و من یک کلمه رو از اطلس ، یک کلمه رو از تو و یک کلمه رو از خودم می پرسیدم . و هر بار که از اطلس می پرسیدم تو می گی: داره میگه مثلا "نان" و هر بار که خودم جواب دادم با همون هیجانی که من موقع جواب تشویقت می کنم می گفتی : آفرین!

البته اگه زمانی هم برات چیزی رو بشمارم همینجور تشویقم می کنی.قهقهه

مدتهاست که شمارش چیزها رو خیلی خوب انجام میدی. به فارسی و انگلیسی و با کمی اشتباه تا 20 میشماری . بین دسته ها بیشتر و کمتر رو کامل می دونی و می تونی مثلا 5 تا دایره رو از بزرگ به کوچیک نشون بدی . 

و هنوزم هوش کلامیت برام یه پدیده است وقتی کلمه های هم قافیه میگی وقتی از خودت شعر میسازی و وقتی تو یک شعر بلند مثل "شتر کلک بارنمک" که کامل می تونی بخونی خلاقیت به خرج میدی و همه جا بجای کلمه "شتر" کلمه " مامی" استفاده می کنی و هیج جا هم اشتباه نمی کنی یادم میفته به بازی "هب" که تو بچگی می کردیم و خیلی وقتا چون تمرکز کافی نداشتیم می سوختیم ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

این باباییه:

اینم مامی: 

اینم مو فرفری خوشگل من در حال کشیدن نقاشی:

نازنین بانویی که خودش کفشاشو می پوشه:

مامی ببین چه خوشگلم:

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ساناز
23 دی 91 17:36
سلام. عزیزم میتونی به سایت ما سر بزنیwww.ninipal.com.هم لباس به قیمت باورنکردنی بخری و یا لباسهایی که دیگه نیاز نداری و نو هستند رو بفروشی. برای اطلاعات بیشتر بهم زنگ بزن:۰۹۳۷۱۱۳۹۵۵۹
مامان پریناز
26 دی 91 16:19
مامانی ستاره عزیز آفرین به شما و دختر باهوشتون....فقط مامان گل حواست باشه چیزی بیشتر از سنش در اختیاز ذهنش نذار...این روزها خیلی کشمکش وجود داره در مورد راههای پرورش استعداد و خلاقیت کودکان...از چند متخصص مجرب شنیدم که به هیچ عنوان در این سنین به سمت خواندن و نوشتن و شمارش و ...نرین.درسته هممون تا یه جدودی با بچه ها کار میکنیم ولی بهترن روش اینه که بچه با هیجان و شیطنت بچگی کنه و بچگیش خلاصه بشه در بازی.که صد البته بازی های خلاق ذهن بچه رو شکوفا میکنه. قصد جسارت نداشتم فقط آموزه های اندکم رو خدممتون عرض کردم
شیما مامان درینا
4 بهمن 91 16:36
مامانی خیلی عالی بود مثل همیشه لذت بردم همینطوری ادامه بده مطمئنم ستاره هم داره لذت میبره راستی مامانی عکس اطلس جون چی شد بعداً ستاه که این پستو بخونه حتماً میخواد اطلسم ببینه