، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 28 روز سن داره

ستاره نابغه کوچولو

ستاره 6 دندونی!

1390/7/6 13:06
نویسنده : مامان هدا
335 بازدید
اشتراک گذاری

امروز ششمین دندون دخترم دراومد. دختر خوش اخلاقم ازت بخاطر همه صبوریهات ممنون! این روزها از بیشتر مامانا می شنوم که نی نی هاشون یا بخاطر دندون بد خلقن یا واکسن زدن بدخلقن و ... و من بیشتر از قبل از تو و خدا سپاسگزارم که تو اینقدر شاد و سرحال و خوش اخلاقی.

امشب رفتیم استودیو واسه انتخاب و دیدن عکسای تولدت ولی چون قرار بود ازت چند تا عکس واسه پشت جلد یه مجله بگیرن( اگه چاپ شد اسم مجله رو می نویسم) وقت نشد که عکسا رو انتخاب کنیم ولی خبر خوب اینکه فایلهای کوچیکشو تا 5 شنبه می دن که ببینیم. بعله پارتی بازی کردن چون الان اصلا هیچ آتلیه ای حاضر نیست فایلهاشو بیرون بده . اینم از فواید دخمل خوب بودن. مدیر اصلی آتلیه بعد از عکسا پرسید ستاره همیشه اینقدر خوش اخلاقه یا بزنم به تخته امشب؟ که منو باباش با لبخند بهم نگاه کردیم . سوال تکراری که معمولا ازمون می پرسن. به قول عموی ستاره می گه دختر شما گریه هم بلده بکنه؟

دخترکم شادم از شادی بی بهانه و با بهانه تو . وقتایی که فقط با یه زبونک کوچولو از ته قلب می خندی یا وقتایی که ادای خنده رو در میاری تا با هم دوتایی بخندیم و وقتایی که خواب دوران حاملگیم عینا تو بیداری برام تکرار می شه - وقتی تو شکمم بودی خواب می دیم که سینمو تو دهنت فشار می دم و می گم فیش فیش و شیر با فشار تو دهنت می پاشه و تو غش غش می خندی . - و حالا همین کار تو بیداری باعث شادی و خنده تو هست اصلا واسه همینه که به می می و شیر می گی "فیش"

الان می فهمم که تو تمام کتابهای موفقیت می گن باید مثل بچه ها شاد بود و در لحظه زندگی کرد. عسلکم تو بزرگ می شی و مامان هم پا به پای تو زندگی رو دوباره یاد می گیره و خودش هم رشد می کنه .

"با هرچه عشق نام تو را می توان نوشت. با هرچه رود راه تو را می توان سرود. بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را با دستهای روشن تو می توان گشود

من نمی گویم

خیل شب بوهای شادابی که می چرخند و می جوشند و می رویند-

- می گویند:

«در چه چشمی»

«با چه آیینی»

«چنین آیینه آرایی است »

من نمی گویم

خیل بارانهای بار آور که می بارند و می پویند و می جویند-

- می گویند:

«تا نفس باقی است»

«فرصت چشمت تماشایی است» : محمدرضا عبدالملکیان "

این روزها خیلی تو فکر مهدکودکهامون هستم . و تو فکر مهد هایی مثل کشور ژاپن . که 80% اونها از روش نابغه پروری پرفسور شیچیدا استفاده می کنن. اینجا اگه کوچولویی تو سن 3-4 سالگی بخونه می گن نابغه هست یا مثلا بن بن بن کلی تبلیغ می کنه ولی تو اون کشورا بچه ها خیلی روتین و طبیعی تو همون سن و سال می خونن و می نویسن و وقتی می رن مدرسه باید انشا بنویسن . تو مدرسه مهارتهای زندگی و اجتماعی . مدیریت بحران و کلا روش زندگی یاد می گیرن . اینجا کلی باید هزینه کنی تا شاید تو یه مهد دوزبانه خوب بچه ها بتونن با یه زبان دیگه آشنا بشن ولی خیلی جاهای دیگه بچه ها از کوچیکی دو زبانه و یا حتی چند زیانه هستن. نمونش همین دبی که خیلیها بهشون می گن عربای موش خور ( با عرض پوزش فقط نقل قول کردم چون اعتقادم اینه که کرامت انسانی به چیزای دیگه هست)

این روزها شدیدا تو فکر هستم که چقدر مسئولم در قبال اون میلیارها سلول مغز دخترکم که اگه تا 3 سالگی استفاده نشه از بین میره و اینکه انسانها اگر 80 سال عمر کنن و دانش کسب کنن 80% ارتباطات مغزیشون تا سن 3 سالگی تشکیل شده .

مامانی کجای کاری وقتی تو کشور پیشرفته ای مثل ژاپن بچه ها رو تربیت می کن که با غیب بینی حرکت رقیب ورزشیشون رو حدس بزنن .از چشم سوم واسه خوندن مطلب یک کتاب قطور در چند دقیقه استفاده کنن و اونوقت اینجا هنوز هر چند سال یکبار بخوانیم و بنویسیم کلاس اول عوض می شه یا اینکه پیش دبستانی اجباری بشه یا نه مورد بررسی قرار می گیره.

چقدر سخته که مادر باشی . سخت ترینه! نه چون شبها رو باید بیداری بکشی نه چون باید شیر بدی ، پوشک عوض کنی، در بدترین حالات روحی محکم و مهربون و شاد باشی. نه چون باید روزانه چند دست لباس عوض کنی به فکر قطره آهن و پوشک ضد حساسیت و واکسن و دکتر خوب باشی که اگه اینها باشه شیرین ترینه . نه! چون تو مسئول پرورش یک انسانی که خودش هم بعدا نسلی رو می پرورونه که این زنجیر بی وقفه ادامه داره . چقدر سخته که مادر باشی.

بابایی فردا یکروزه می ره مسافرت و من از الان دلتنگشم . بابایی خوب و مهربون ازتون بخاطر همه زحمتهایی که می گشین ممنون . بخصوص واسه تلاش بی وقفتون برای آماده کردن ساختمون جدید شرکت . من و ستاره هر شب برای آرامش زندگیمون دعا می کنیم . آمین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)